Who moved your candidate?

News

Als HR- of recruitment verantwoordelijke heeft u ongetwijfeld een beeld van het aantal aanwervingen die in 2019 moeten gebeuren. Wordt het weer een hele uitdaging om nieuwe talenten te vinden? Talent is schaars en ze stellen zich steeds vaker op als kritische consumenten. Zij willen  worden overtuigd van de job, niet omgekeerd. Ook voor u wordt het dus waarschijnlijk weer een hele uitdaging om tijdig het juiste talent aan te trekken. 

Uw recruitmentplan in 2019 

Welk recruitmentplan heeft u uitgewerkt om deze talenten succesvol aan te trekken? Met het einde van het jaar in zicht, worden overal volop plannen gemaakt voor het nieuwe jaar. Hetzij voor recruitment, hetzij voor sales of voor marketing. Dit doet me altijd erg denken aan het boek “Who Moved My Cheese” van Spencer Johnson. Het boek “Who Moved My Cheese” is één langgerekte en grappige metafoor dat inzicht geeft in hoe je omgaat of kan omgaan met verandering. Over de relatie met de zaken waaraan je gehecht bent geraakt. In het geval van dit boek dus kaas. Het boek gaat dieper in op hoe twee muizen en twee mini-mensen omgaan met het verminderen en verdwijnen van kaas.

“It would be all so easy if you had a map to the Maze.

If the same old routines worked.

If they’d just stop moving “The Cheese”

But things keep changing…”


Laat ons er nu eens uw recruitment plan voor 2019 bijnemen? 

Voor welke rol heeft u gekozen: die van de muizen of die van de mini-mensen? Als u de twee muizen volgt, dan telt uw recruitmentplan nieuwe initiatieven om door kandidaten te worden gekozen. Dit betekent dat u op zoek gaat naar andere manieren binnen recruitment om kandidaten aan te trekken, te overtuigen en te selecteren. U erkent dat de oude recruitmentstrategiën en -recepten niet langer werken en past uw recruitmentstrategie daarop aan. Als u de twee mini-mensen volgt dan blijft uw plan bij het oude. Dan blijft u lang – té lang? – inzetten op acties die al lang niet meer het gewenste resultaat uit het verleden opleveren. Zonder enige garantie op succes. 

Even terug naar mijn vraag van hierboven: “Welk recruitmentplan heeft u uitgewerkt om succesvol die ambitie waar te maken?”

‘Muis’ of ‘mini-mens’?

Nu vroeg ik er één vraag aan toe: voor welke rol heeft u gekozen? Die van de muizen die op zoek gaan naar nieuwe methoden, of die van de mini-mensen die vasthouden aan de oude methoden? 

Distinguish & Elements bundelen hun expertise om u te helpen uw weg te vinden en een

resultaatgericht en effectief recruitmentplan te definiëren als aanzet tot verdere acties.

Op zoek naar een kritische blik? Een sparring partner die samen met u zinvolle investeringen en acties definieert om uw recruitment succesvoller en efficiënter uit te voeren?

Samen jouw lang openstaande vacatures aanpakken? Plan een afspraak met ons in